Zasady działania bram segmentowych
Czym jest nowoczesne budownictwo? Geometryczna szklana bryła, umiejętne łączenie materiałów budowlanych, świadoma gra światłem? To nie wszystko. Współczesna architektura nie ogranicza się do samego budynku mieszkalnego. Projektując dom przyszłości, nie możemy zapomnieć o garażu.
Brama segmentowa – nowoczesność dla każdego
Segmentowa brama garażowa, nazywana także bramą panelowa, to konstrukcja złożona z poziomych paneli, które przesuwają się wzdłuż sufitu garażu, lub zwijają w rolkę nad bramą. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwala zaoszczędzić miejsce zarówno w samym garażu, jak i przed otworem wjazdowym. To idealne rozwiązanie do niewielkich garaży, w których nie ma miejsca na montaż tradycyjnych bram rolowanych lub uchylnych.
Jak działa brama segmentowa?
Bramy panelowe mogą być obsługiwane ręcznie lub z wykorzystaniem napędu automatycznego (za pomocą pilota). Zasada działania jest bardzo prosta i opiera się na systemie specjalnych prowadnic, wzdłuż których przesuwane są panele. Prowadnice instalowane są w pionie po obu stronach otworu wjazdowego i na suficie garażu. W zależności od wybranego modelu mogą przesuwać się w górę i równolegle do sufitu (w głąb pomieszczenia) lub zwijać w rolkę nad bramą. Obydwa warianty są bardzo ergonomiczne i pozwalają zmyślnie zagospodarować nieużywaną przestrzeń podsufitową.
W przypadku ręcznej obsługi bramy, wystarczy unieść ją ku górze i zamknąć przez pociągnięcie w dół. Zarówno otwarcie, jak i zamknięcie nie wymaga użycia siły – wystarczy wykonać jeden ruch ręką. W wersji zautomatyzowanej segmentowe wrota mogą być sterowane pilotem albo przyciskiem montowanym w ścianie garażu.
Brama segmentowa z jednego panelu
Mniej popularną wariacją bramy segmentowej pojedyncze drzwi płytowe wykonane z monolitycznego panelu. Zasada ich działania jest analogiczna do otwierania i zamykania zwykłej bramy wielopanelowej. Niestety, podczas otwierania bramy monolitycznej łuk drzwi wystaje na zewnątrz garażu, przez co samochód musi zatrzymać się w odpowiedniej odległości przed otworem wjazdowym, aby uniknąć uderzenia o panel.